من

یکی از گله های خیلی شدیدی که از تمامی معلمین دوران تحصیلم دارم اینه که هیچکدوم تابوی "فقط دکتر و مهندس خوبن" رو نشکوندن

هیچکدوم اهمیت دنبال کردن استعداد و علاقمون رو متذکر نشدن و همه تن دادن به قسمتی از جریان بودن و شنا کردن توی جهت "زرنگا برن ریاضی و تجربی بقیه هم مهره سوختن"

به وضوح یادمه که مشاور مدرسه سال اول دبیرستان میگفت "تفاله گیر کار و دانش"

هیچکدوم حتی مشاغل مختلف موجود توی جامعه رو معرفی نکردن و نشون ندادن, هیچ بازدیدی از فرصتای شغلی متنوع و هیچ تصویری از هزاران هزار شغلی که وجود داره توی ذهن نداشتیم

خجالت آوره. شرم آوره. حماقت محضه و در عین حال خیلی ناراحت کننده اس

 

نظرات  (۳)

  • منیره سادات حسینی
  • اما الان خیلی از معلمها دیگه اون دید رو ندارن، نکاهها تغییر کرده

    حداقل تا اونجاییکه من توی همکارهای خودم سراغ دارم.

    جالبه بدونید دوتا از دانش آموزای من عااااااشق اینن که لباس فروش بشن، یکیشون پلیس، اون یکی از الان رویای نقاش شدن داره، اون یکی مثل خودم عشق نویسندگیه و...و ما تقریبا همیشه داریم درباره‌ی اینا باهم حرف میزنیم.

    پاسخ:
    این واقعا خیلی خوشحال کننده اس که این تغییر داره بوجود میاد و میتونه نقطه عطف تغییرات بزرگ تری باشه
    بچه ها باید تمامی مشاغل موجود رو بشناسن, مزایا و معایبش رو بدونن و راه رسیدن و متبهر شدن توی اون زمینه تا با دید بهتری تصمیم بگیرن
    درسته مشکلات و نگرانی هایی جلوی راهشون هست مثل "کنکور" که البته اون یه بحث جدااست ولی میبایست تا قبل از اون مرحله کاملا توجیه شده باشن قبل از اینکه دیر بشه

    بنظر میرسه الان دیگه کسی دنبال ژست دکتر مهندس نباشه. الان اولویت پول دراوردن زیاده. 

    پاسخ:
    اولویت از اول پول بود

    :/

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی